Inte så ofta...:)

image18

Det gick inte så bra med min föresats att uppdatera bloggen minst en gång i veckan. Det har nog mest berott på att jag ville få in bilderna på lägenheten här och inte har orkat knäppa bilderna bara. Dessutom så har jag haft fullt upp på jobbet med att göra om barnavdelningen. Nu är den nästan färdig och jag är mycket nöjd med hur det blev. Det som är kvar är att jag ska sy några slags gardiner som lite avskiljare och att vi ska försöka skaffa lite nya plancher att sätta på väggarna som blev lite tomma iom. ommöbleringen. Vi lyckades bli av med två fula plåthyllor och ändå få plats med böckerna. Därav blev det också mycket bättre plats och lite mer rumskänsla, inte bara hyllor på rad. Det enda som jag inte kan försonas med riktigt är soffan i bilderboksavdelningen, den är så smutsig och klädseln passar inte riktigt. Men det kanske kan bli något för den ordinarie personalen att ta tag i..:)

I onsdags hade jag besök av mamma och mormor, de kom och hämtade mig på jobbet och sedan körde vi hem till mig. Där fick mormor se lägenheten och så åt vi mumsiga semlor.

På torsdagen var jag på vattengympan. Kommer att kunna gå nästa vecka också, så då har jag lyckats gå tre gånger i rad. Det är skönt att gympa i vattnet. Jag får inte glömma att anmäla mig till den på simhallen nästa fredag, den är nästan roligare.

I morse var jag uppe redan halv åtta och bakade frukostbullar. De blev faktiskt riktigt goda, trots att jag gjorde om receptet lite. Kunde inte låta bli att byta ut lite mjöl mot fullkornsmjöl och blanda i lite brödkryddor och hel kummin. Till och med Tony godkände dem och åt två stycken. :) Det fungerade att ha dem på folie istället för bakplåtspappret(som tagit slut).

image17

Nu har hela helgen redan gått och jag funderar på om jag verkligen ska börja på gardinerna till jobbet eller om jag ska ta ett bad istället. Tror att det lutar åt det sistnämda, men kanske att jag klipper till gardinerna innan jag hoppar i badet.

Ska försöka uppdatera oftare, fast det är väl ändå inte så troligt att jag lyckas med det. :) Men den här gången blev det iallafall en stor uppdatering, så ni får hålla till godo..:D

Kram
Lina

Kommentarer
Postat av: Eva

Så fint det blev! Undrar om Annika hann se allt det nya, jag berättade om din blogg för henne igår kväll, då skulle hon kolla.
Kram Mamma

2007-03-19 @ 21:59:28
Postat av: Pernilla

Vad roligt det var att pärla! Jag måste börja fundera på min utställning på Älmhults bibliotek... Jag vet hur det är! Att känna sig seg, menar jag. Men jag tycker din blogg är fin, och det är roligt att läsa inläggen. När de väl kommer :-)

Kramisar P!

2007-03-21 @ 10:11:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback