Att amma under en gran...

...går också bra...:) Fast barnvagnen skulle ha en inbygd stol till mamman(eller pappan, eller någon annan), att inte tillverkarna har tänkt på det..:D

I måndags var jag och Alva ute i skogen. En hyfsat lång(för att vara jag) runda(ca 5 km) gick vi, fast det var varmt och blåbär plockade vi ett par stycken. Men det var för varmt för att fylla burken och Alva var inte helt nöjd med att ligga i vagnen. Backigt som bar den var det, riktiga monsterbackar både uppför och nerför, så jag var helt genomsvett när jag kom hem. Dagen avslutade vi i stugan med Alvas farmor och farfar. Farfar sjöng sånger för en nöjd Alva.

I dag ska vi på två-månaderskontroll, fast det är två veckor för tidigt, men det beror på semestrar och sånt. Förhoppningsvis är allt bra och Alva visar sitt bästa humör. Efter besöket ska vi ut på ett litet äventyr, mer om det sedan.

Nu följer lite bilder:


Så här filurig kan man se ut när pappa busar.


Vissa dagar är inga bra hårdagar, då vaknar man med Stig-Helmer-frisyr. :)


Det här är favoritställningen, sitta på mammas höft, helst ska hon gå runt samtidigt, inte stå still för länge. Man kan till och med somna i den här ställningen.


Mina två älsklingar!


På stan igår så fungerade nappen faktiskt rätt bra och skruttan fick lite sömn.


Vem är egentligen den där gula kycklingen sim springer om kring i lägenheten?


Sötaste leendet! :)

Det var allt för den här gången!

Kram
Lina


Kommentarer
Postat av: Eva

Sånt vackert leende!!! Nog det sötaste jag sett nån gång!
Kram och puss från mormor (med ett fånigt leende på läpparna och tårar i ögonen...)

2007-07-19 @ 12:14:20
Postat av: Ida

Hej hej! Hamnade här när jag tittade efter Växjöfolk på sjalbarn. :) Mysiga bilder! Längtar tillbaka lite till när min skrutta var så liten. (Förra året.)
Ha det gott!'
-Ida


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback