Sammanfattning

Det var länge sedan jag uppdaterade här. Varken tid eller ork har riktigt infunnit sig. Men nu ska jag försöka göra en kort sammanfattning om vad som hänt sedan dess.



19/7

Vi var på 2-måndersläkarbesök och allt såg helt utmärkt ut.

Därefter så packade vi in oss i bilen och körde ner till Kivik. Tony skulle äntligen få sin efterlängtade silltallrik med stekt sill, det åt vi där förra året och han har längtat så :). Alva fick ingen sill utan bara en flaska urpumpad mjölk. :)

 

Vi gick en kort sväng i Kivik och avslutade besöket där mer att fika på ett trädgårdskafé. Sedan styrde vi kosan mot Ystad där vi mötte upp Pappa och Ingrid som skulle med Bornholmsbåten. I lä bakom en korvkiosk stod vi och tog både kort och filmade.

Sedan följde vi med dem till bilen och där fick vi ett kort utan panbiffsreklam i bakgrunden. :)

 

Efter att ha ammat Alva så körde vi till Malmö och vår slutdestination, mormors lägenhet(min mormor alltså).

 


20/7

Alva och Oma samtalar om världsproblemen.



 


21/7

Vi kör hem igen. Vårt äventyr var till ända för den här gången? borta bra, men hemma bäst!


 


27/7

Vi upptäckte att det nog var dags att vända på Alva i spjälsängen. Varför ser ni på de två följande bilderna. Hon låg på tvären fram till nu för att vi tyckte att hon var så liten och så hade skötbord på andra halvan av sängen. Men nu gick det inte längre. :)

  
 


29/7

En enda gång hann hon använda de här kläderna som morbror Svante hade när han var liten, det har varit för varmt annars och nu är de lite små, men ack så söta. :D



30/7

Vi var och besökte Martina i Åseda. Och där hann vi både med att besöka pärlbutiken och att pärla. Alva förvånade och sov flera timmar i sträck så att jag fick lite ?fritid?. Alva satt på Knut(Martinas bebis i magen) och fick sig en liten spark..:)



3/8

Jag och Alva var på besök i Alvesta. Där finns det många saker som jag har sparat och som är nerpackat i lådor. Fast när allt kommer omkring så är det en hel del man inte behöver spara egentligen. Till exempel så känner jag mig inte längre så tvungen att spara på flera kilo sten. :D

 

Vi hittade också en kokosnöt som jag delade när jag var hos pappa när han bodde i Malmö. (länge sedan..)  Vad tycks om min lilla kokosunge? :D

 

Efter att ha varit i Alvesta så blir man mycket trött och somnar ganska fort..

 



4/8

Vi var i stugan och hälsade på Tonys föräldrar.

 

 


5/8

Idag lyckades hon självstoppa in tummen i munnen, fast den åkte ut innan vi fick fram kameran, så vi fick hjälpa henne in med den igen.



6/8

Vi åkte till Alvesta i pyjamas(bara Alva, inte jag..hehe) och väl framme fick mormor ge Alva lite mat.

 

När vi var där så fick vi veta att Sissis lilla Ellinor hade tittat ut. Så här liten var hon när hon kom: http://www.ltkronoberg.se/templates/LTKIframe.aspx?id=15712

På kvällen var vi där och hälsade på. Det var så roligt att se henne och Alva kändes plötsligt så jättestor. :)



11/8

Att bada är något som Alva gillar, antingen det är själv eller tillsammans med mamma.

 



19/8

Vi åkte till Alvesta marknad och inhandlade lite marknadsgodis(som jag längtat efter). En liten tröja och en pyjamas till Alva hittade vi också. Sissi med familj var också där och efter att vi gått oss trötta på marknaden(vilket gick ganska snabbt, den är inte så stor) åkte vi hem till mamma och Christer och blev bjudna på mat. Det var roligt att se Ellinor igen, hon är så liten och lätt. Alva är inte jättetung, men om man jämför dem väger Ellinor ingenting. :)

Här är de två söta kusinerna bredvid varandra, är de inte så söta att man smälter? *ler*

 

Den underbara bilden får avsluta sammanfattningen, så nu är jag ifatt igen! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback