Alva 3 månader!



Idag är lilla skruttet tre månader gammal. Tiden bara springer iväg! Imorgon blir det dop, finaste dopklänningen som både pappa och farfar haft ska hon ha på sig och "morbror" Roger blir gudfar. Det ska bli så roligt att träffa alla, hela tjocka släkten och vi saknar er som inte kan komma.

Idag gick jag och Alva ner på stan och mötte mamma(mormor) som varit på sjukhuset med sitt ben(det sitter fortfarande fast på henne, hon hade det inte under armen :p). När vi var på väg mot trappan för att möta henne så sprang vi på Roger och Ellinor, och strax efter kom Sissi ut ur bokhandeln. Ellinor är så liten och söt, Alva känns så stor jämfört, fast söt är hon ändå..:) Vi gick och åt lunch allihop på Åhlens, jag åt en god lax- och spenatpaj. Sedan skiljdes vi åt och jag och mamma gick för att hitta några kläder till henne vilket var lättare sagt än gjort..:)


Förra helgen var vi i Trelleborg och hälsade på pappa(morfar) och Ingrid. Vi gjorde också vårt årliga(nästan) besök på Mikaeli marknad(Palmfestivalen). Där fyndade vi kläder till Alva för lite drygt 300 kr så fick vi minst ca 15 plagg, billigt säger jag..:D Annars köpte vi inte så mycket; sylt, honung och senap och lite godis(en hel del). Vi hann också med att hälsa på hos bonuskusinerna Viktor och Vilmer med familjer och titta på deras hus. En promenad ner på ängarna blev det också i stark blåst och några droppar regn. Mycket trevligt hade vi och blev riktigt utvilade inför vardagen.


Morfar och Alva softar


Vi gjorde en snabbvisit hon Oma innan vi kom fram till Trelleborg.


I måndags var vi på föräldrargruppen och det var babymassage igen, den här gången så klarade vi av att ta oss igenom hela programmet, Alva var nöjd nästan hela tiden. Vi måste försöka komma ihåg att öva lite mer på det, ska hänga upp papperna vid skötbordet, så att jag inte glömmer. En annan sak som jag måste komma ihåg är att ge henne AD-droppar, att det ska vara så svårt!?! Jag kommer nog på det varje dag, men just när jag kommer på det så kan jag inte ge henne dem, för antingen ammar jag eller så sover hon..:)

 
Att ligga på mage över ammningskudden är ganska kul, den är inte bara bra till att sova på. Appropå sova så är det just vad hon gör nu, så jag ska gå och välta ner henne i sängen.

Kram
Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback